Thursday, December 22, 2005

sooooooo bloated ....

Advertising's Christmas Lunch/Feast/Gorge-fest was today. Two hours later and I'm still at that bloated and useless phase. Thank God I got most of my daily work done early. Still have to write the edit and that's it.

But I need to be clear and coherent for that. I'm struggling to write this.

I went out to check mail — sorry grainne, it's still not here, but there are two days left to check it! LOL — and took a short walk, which also gave me a chance to take some great pics (I hope) that will be up on the picture page later. Neither did much for me. Taking a big dump helped a little bit, but I think I need to walk a little more — maybe a few times up and down the stairs will help.

What? The food? Are you sure? OK ...

Red rice (Chamorro fiesta specialty). Potatoes in some kind of white sauce. Baked potatoes. Rolls. Corn and flour tortillas. A huge roast pig, with the skin mostly nice and crispy and the meat succulent and tasty.

Uuuuuuuurp. That really helped. Sorry, I felt the need to type out that belch I just had, mostly because it started two co-workers. Heh. The DZER is a burp-meister.

Damn. There's that third-person thing again.

Where was I? Oh yes. Baked ham, glazed. Steamboat (think giant roast beef). Turkey. Roast chicken. Several kinds of salad. Lumpia (egg rolls). Four, count 'em four, kinds of kelaguen — beef (my fave!), chicken, oyster (yes, dammit, oyster!) and shrimp. The best Chamorro potato salad I've had in forever!

Desert table: Pies of several varieties. Cookies of several varieties. Cakes. Fudge ... omigod fuuuuuuuuuudge. *happy DZER dance, though not as perky because of the bloatedness*. Jell-O cups that looked suspiciously like Jell-O shots. Cinnamon rolls from this bakery that makes GREAT cinnamon rolls.

I focused mostly on pig, turkey, steamboat and beef kelaguen. With red rice, tortillas and potato salad.

Despite being bloated, I'm somewhat hungry again. LOL

Thank the lord this is the LAST holiday party. The entire newspaper is mostly logy and zombie-ish right now. Pretty much have been for the last three days.

OK ... I'm going to take an alka-seltzer or tums or something and get back to work ... or at least try to make it look like I'm working ... heh.

10 comments:

gigi said...

excuuuuuse you!

lol

DZER said...

is it so wrong to write out an actual burp? LOL

sugarpunk said...

my goodness that sounds sooooooo wonderful dz...

DZER said...

sugarpunk: the belch? or the food layout? LOL

Suze said...

Dzer, another party. I wanna come and work in your office too.

da buttah said...

holy shit.

why am i in school when tables of free food abound and wait for me at my employers?!!

gigi said...

Yeah D-I'm off to work.
No Party
No Bonus
No Gifts...
NO BOSS! That's why I love my job!

DZER said...

suze: Guam is a very party-oriented place, darlin' ... both in terms of food and otherwise ;)

buttah: heh ... that doesn't include the free food at friends' and relatives' either! LOL

gigi: hmm ... you keep telling yourself that, sexay ;)

Everything Nice said...

Big dump LMAO

omg dozer... lemme rub yer belly love!

DZER said...

belly rubbing hours don't start till 2 a.m. Guam time ... only 30 minutes left to wait ... and no cold hands!